27 – 29. 10. 2023 – Víkendovka v Olomouci

Sešli jsme se patnáct minut po poledni na vlakovém nadraží, kde jsme nastoupili do vlaku a po dvou přestupech jeli směr Olomouce.

Tam na vlakovém nádraží jsme kvůli dešti chodili s Koumákem sem a tam. Nakonec jsme se, ale přece vydali do klubovny.

Jako první aktivitu jsme hráli hodinové rande, abychom se všichni lépe poznali, jelikož účast na této víkendovce byla opravdu velká a některé tváře jsme viděli poprvé. Po vlastní večeři jsme si společně zahráli pár pohybových her a následně i  vědomostní a skautské, na které později navazoval i krátký film o skautské historii. Zbytek večera jsme měli již volno a čerpali tak síly na další den.

Druhý den jsme vstali v osm hodin a poté následovala krátká venkovní rozcvička s Vítkem. Na snídani jsme si dali párky v rohlíku následně se rozdělili se do týmů po třech na zatím tajnou aktivitu. Mladší děti společně s Hančou a Ivčou pro všechny připravily tousty. K našemu překvapení se ale žádné zapékání nekonalo! Místo toho jsme se vydali k Šantovce, kde bylo vše prozrazeno a naším úkolem bylo po daných trojicích zazvonit na dům/byt a poprosit někoho, aby nám tousty zapekl. Očekávalo se, že si tousty zapeče jeden maximálně dva týmy z celkových šesti. Opak byl ale pravdou, protože všechny týmy zadaný úkol zvládly. Dva týmy dokonce napadlo jít do restaurace, kde byli tak hodní a jejich požadavku vyhověli.

Poté následovala prohlídka záchranky, kterou vedl Danův bývalý učitel. Na prohlídku mohlo jít pouze deset lidí, takže jsme o tuto příležitost již předchozí den v různých disciplínách soutěžili.

Zbytek výpravy šel s Poky na prohlídku památek města. Poté jsme se všichni sešli na náměstí a začali hrát únikovou hru v centru Olomouce, kterou zařídil Koumák. Během hry jsme ušli zhruba sedmikilometrový okruh a viděli několik památek i důležitých míst.

Návrat do klubovny byl pro některé z posledních sil, ale všichni jsme to zvládli. Jakmile jsme se vrátili, už na nás čekala večeře. Hanča s Ivčou nám připravily kuře na paprice s těstovinami, což byl velký úspěch, všem moc chutnalo!

Poté šli starší na radu s vedoucími a mladší hráli deskové hry, které pro ně připravila družina Bezinek. Do večera jsme již měli volno, které bylo po dlouhém dni velice vítáno.

Ráno jsme se vzbudili, proběhla krátká rozcvička s Kryštofem, snídaně a poté už jenom balení, zpětná vazba, úklid a návrat domů.