Tábor: 1. – 14. července 2019

TÁBOR DĚRNÉ 2019

PRVNÍ DEN
Když jsme dopoledne přijeli do tábora, začali jsme stavět podsady. Poté jsme si dělali postele, které se moc nedařily, ale nakonec to všichni zvládli. Na oběd byly špagety a po obědě polední klid. Pak jsme zase začali pracovat a zabydlovat se. Celý tento den jsme ukončili slavnostním ohněm při kterém bylo pár lidí oskautováno. Zazpívali jsme si spoustu písní, ale pak už nastala večerka a všichni jsme šli spát. – SOŇA

DRUHÝ DEN
Ráno byl budíček a poprvé byla rozcvička jde jsme si zahráli hru: rybičky rybičky rybáře a trošku se protáhli. Jak jsme se najedli tak jsme šli lépe seznámit. Zahráli jsme si minutové rande nebo klasické kolečko kde každý řekl jak se jmenuje a co ho baví. Poté co jsme se lépe seznámili tak jsme si zahalí super hru jógaball pod vedením Matyho. Před obědem jsme šli na fitku kde jsme si zacvicili. Po obědě následoval bufet a poledni klid. Po poledním klidu bylo zahájení etapovky kde dělí chodily k vedoucím a plnily různé úkoly. Na konci dne se zahrála tagbyjovka a šli jsme spát. – MARTIN

TŘETÍ DEN
Třetí den ráno byl připraven Lungův program o odborkách. Zde jsme se mohli dozvědět o všemožných i nemožných výzvách, které lze na táboře plnit. Po banánové pauze čekala na všechny nezbytně nutná Latrína, jelikož téměř každé dítě chytilo minimálně jednou průjem – ne jen tak obyčejný, ale např. Zelený, Total brutal nebo dokonce Nekonečný průjem. Přestože kvůli této šílené táborové epidemii docházel toaleťák, děti se nedaly a sháněly nový o sto šest. Samozřejmě, nejednalo se o opravdový průjem, ale o etapovou hru. Před obědem však náhlá nákaza ustala, a proto šly děti ještě v rychlosti uctít Slunce. Po odpoledním klidu jsme šli vyzkoušet naše vodacké talenty na rybník, kde už nás očekávaly připravené loďky. Ti, kteří tuto možnost odmítli, si v rybníce dali alespoň bahenní lázeň, její účinek však brzy zkazil druhý odpolední program -> sprcha. V této době byla zároveň možnost vyrobit si vlastní meč na nedělní souboj s jinými tábory. Po večeři následovalo frisbee, ale po něm se šlo už spát. – VERČA

ČTVRTÝ DEN
Hned ráno se děti vydali se Sunny do města na nákup, mohli si koupit něco dobrého pro sebe, ale také nakupovali hlavně jídlo pro tábor které nám vydrželo na další dva dny. Jakmile děti dorazili domů, tak následovala etapa, kde se děti museli obránit proti průjmům. Odpoledne se děti rozdělili po čtyřech skupinkách a vydali se na šifrovací cestu. Večer následovala rakbiovka, kterou si děti užili. – KRYŠTOF

PÁTÝ DEN
Ráno se všichni probudili s budíčkem a vizitou. Po ranním nástupu začal program, co si pro nás připravil Dave. Naše čtyři týmy běhali z domovního stanoviště s názvem Srdce do Plic, kde po zadržení dechu dostali kyslík. S ním utíkali na další stanoviště: Játra, Žaludek, Tenké a Tlusté střevo, Mozek, Páteř a další. Zde po splnění tematické disciplíny dostali vizitku od orgánu. S ní se vrátili zpět do Srdce. Cíl byl osídlit co nejvíce částí srdce a zvítězit nad ostatními. Po svačině následovaly půlené programy od Soni a Pepči. U Soni si mohly děti poskládat z papíru origami želvičky, lachtany či nafukovací králíčky. U Pepči se naučili tanec s meči na všemi známou píseň „We will rock you”. Odpoledne se míchal Verčin program se sprchováním. Kdo se nemyl, ten si zašíval lékařský kříž na tričko. Během sprchovacího volna se také trénovalo na nedělní válku nebo se prostě jen tak odpočívalo. Pak už jen večerní nástup a ragbiovka na sousedící louce. Hrála se až do večerky. – PEPČA

ŠESTÝ DEN
Den začal jako každý jiný, budíček, vizita, snídaně, bodování stanů a ranní nástup. Po nástupu se všem rozdaly úkoly a začalo se uklízet celé tábořiště. Po úklidu a chystání se na návštěvy rodičů byla svačina a potom etapa s Nelčou,kdy jsme museli vytvořit nový lék. Když etapa skončila začali přijíždět rodiče a byl oběd. Odpoledne bylo už volné a každý si mohl vybrat aktivitu pro tento den. Někdo se jel s rodiči projet na loďkách, jiní zase spolu hráli různé deskové hry,… Až odjeli všichni rodiče byla večeře (buchty z návštěvního dne), večerní nástup a nakonec jsme si ještě zahráli Ragbiovku.
 – POKY

SEDMÝ DEN
Ráno děti vstali o půl hodiny dřív a dali si zrychlenou vojenskou rozcvičku. Rychle jsme se nasnídali buchet z návštěváku a vyrazili jsme směr Ženklava. Když jsme vystoupili z vlaku, 3. oddíl už na nás čekal vyzbrojen meči a štíty. Jenže ouha, bylo jich sotva půlka, co nás. Proto jsme se na první hru rozdělili a půlku našich hráčů jsme jim vypůjčili. Ale jejich část, přestože byla menší, se bila o dost útočněji, jak my. Proto jsme další boj absolvovali jako oddíl proti oddílu. Ten jsme vyhráli na plné čáře a možná taky proto si 3. oddíl chtěl dát odvetu. Ta se nakonec protáhla asi na další tři hry, než kluci z trojky konečně rozhodli o konci bitvy. Po souboji jsme se vydali k jejich táboru, kde si týmy samy uvařily oběd. Po jídle jsme se vypravili zpátky na vlak, cestou jsme se však ještě stihli zastavit na místním hřišti, na kterém se pobavili i vedoucí. Výlet všechny znavil a někteří dokonce usli ve vlaku. Po celodenním výletu na nás v táboře čekala úžasná večeře od Sunny, rohlík se salámem a párky s chlebem pro opravdové hladovce, která všechny postavila na nohy. Zvládla se tak zahrát i oblíbená hra středověk. – TERKA

OSMÝ DEN
Osmý den tábora ráno byl budíček jako každý den. Pak byla rozcvička poté byla ranní hygiena. Snídaně byla dobrá, po bodování stanu byl nástup. Na nástupu se děti dozvěděly VTH které hrály až do oběda. Na oběd byl těstovini poté byl odpolední klid. Pak byl program s zely výroba nástrojů z přírodních materiálů. Večeře byla taky dobrá po večeři je nástup. Po nástupu je večerní hra a večerní hygiena a poté je Večerka. – VÍTEK

DEVÁTÝ DEN
V úterý ráno jsme se vrátili z přespávačky, která se nám všem líbila. V dopoledních programech jsme se rozdělili na dvě poloviny jedna byla na Zdravovědě a v druhé hráli deskové hry. Pak byl oběd. Celý odpolední program si děti savovaly trička, které se jim povedly. A kdo měl doděláno šel do sprchy. Večer u táboráku jsme hrály městečko Palermo. HANKA

DESÁTÝ DEN – ONDRA

JEDENÁCTÝ DEN
Jako 1. dopolední program jsme měli psychologii s Martinem. Zde jsme se dozvěděli nové věci o schizofrenii, depresi, OCD, bipolární poruše a panické poruše. Nemoc jsme museli popsat a pomocí léku vyléčit. Poté jsme si zahráli malé hry s Hančou a Kryštofem. Zahráli jsme si tradiční hry, které jsme doposud ještě nestihli. Vyzkoušeli jsme buldoga, trojnohu, liščí ocásky, apod. Po poledním klidu jsme se vydali se Sunny na výlet k větrnému mlýnu. Mlýn jsme si prohlédli zevnitř a vyzkoušeli jsme si udělat mouku. Cestou jsme si zahráli válku, aby nám cesta rychleji uplynula. Po výletě jsme si stihli zahrát ještě krátký fotbal. – NELČA

DVANÁCTÝ DEN
Dvanáctý táborový den byl ve znamení družin. Dopoledne strávili družinoví rádci se svou družinou a společně odpočívali, plánovali a navzájem se osprchovali. V kuchyni mezitím jela velkovýrobna halušek – po první nepovedené dávce jsme vytunili postup a pak už do hrnce skákala jedna haluška za druhou. Největší podíl na tomto haluškovém nadělení měla Pepča, která byla po dobu oběda přejmenována na královnu Halušku. Po vydařeném obědě následoval poslední bufet – výběr i finanční možnosti už byly omezené, ale šťastlivci stejně odcházeli s plnou náručí dobrot pro sebe i ostatní. Posilnění bylo nutné – odpolední program byl náročný. Nejdříve jsme měli za úkol vyrobit nosítka pro zraněného za použítí přírodních materiálů a jedné celty. Nosítka týmy hned otestovaly v praxi, když nás Dan zavolal s autonehodě se čtyřmi zraněnými, pro každý tým jednoho. Nastal závod o čas. Kdo dopraví svého zraněného dříve od auta až do nemocnice, tj. tábořiště? Funkční návrhy se brzy osvědčily a s těmi nefunkčními se týmy trápily dost dlouho. Nakonec ale všichni přenesli svého zraněného až na místo a přišel další úkol. Každý tým musel na lodi dopádlovat na ostrůvek uprostřed rybníka pro tajnou ingredienci, rozdělat oheň a nasbírat zadané bylinky z okolí. Tento úkol otestovat schopnost spolupráce a dělení úkolů uvnitř týmů. Výsledný “lektvar” měl posloužit jako anestetikum pro operaci našich zraněných a jeho kvalita se otestovala pomocí kyselosti/zásaditosti pH papírkem. Všechny týmy uspěly a čekal je úkol poslední. Před operací bylo nutné zraněné omýt od “krve”, směsi všeho červeného, co rádci na tábořišti našli. Počasí bylo chladné, takže čtveřice statečných, Terka, Nelča, Koumák i Vítek, prokázala neobyčejnou odolnost při omývání studenou vodou. Nakonec se operace povedla na všichni zranění byli zachránení. Večeře, večerní nástup a večer jsme si zahráli pro někoho novou, pro někoho dobře známou hru – branball. Je to jednodušší verze softballu a my jsme si ho užili na 100%. Nejdůležitější události dnešního dne se ale udály až po večerce – tajný slibový rituál, na kterém noví skauti a skauti složili svůj skautský slib. Všem nově slibujícím gratulujeme a přejeme jim, aby je jejich skautský slib vedl na jejich cestě životem. – SUNNY

TŘINÁCTÝ DEN
13. Den jsme se již od rána pustili všichni do práce. Shodili tee-pee, stany a všichni si zabalili. Naplánovaná byla taky velká závěrečná etapovka, která měla určit naše výtěze. Bohužel nám dnes počasí opravdu nepřálo. Celý den poprchávalo a nakonec přišla i nechtěná bouřka. Přečkali jsme pár hodin a pokoušeli se nad ní zvýtězit, nakonec ale déšť vyhrál a my všichni museli odjet o den dříve. Místo závěrečného táboráku, jsme si tedy dali slavnostní nástup, kde jsme zmínili úspěchy dětí splněné za tábor. Jako jsou odborky, tři kapky rosy/ tři vlčí tesáky a samozřejmě také výtěze celého VTH = velká táborová hra Dětem jsme rozdali ceny a rozloučili jsme se, jak se patří. – ŽELI

ČTRNÁCTÝ DEN
Čtrnácty den jsme vstali kolem 7 hodiny ráno a pustili se do uklízení a balení kuchyně a jídelny. Většinu věcí se nám podařilo zabalit už v sobotu ale i tak nás čekalo naložení kamionu a taky jeho vyložení. Kamion přijel kolem deváté hodiny. Pustili jsme se do nakládání, zhruba za hodinu jsme měli naloženo a kamion vyrazil směr Nový Jičín. Po krátké cestě jsme byli na místě a začali jsme vykládat veškeré vybavení tábora do nového skladu, kde na nás bude čekat na další rok. Tento zápis psal MATY

všechny fotky naleznete zde: https://nexilis.rajce.idnes.cz

„Projekt Letní skautské tábory střediska Pagoda Nový Jičín je spolufinancován
z rozpočtu Moravskoslezského kraje“.